Még nincs fiókja? Fiók létrehozása

Fiók kezelése

FAQ

Jogszerű e a másodlagos szoftver használata?

Igen, az. Az EU/EGT-piacon belül örökös (perpetual) szoftvert vásárló ügyfél (az uniós jog értelmében) átruházhatja a megvásárolt szoftverpéldány tulajdonjogát másra. Az ilyen tevékenységhez nem szükséges a szoftver szerzői jogtulajdonosának (pl. a Microsoftnak) a hozzájárulása vagy engedélye, mivel jogi értelemben az ő terjesztési joga az első eladás alkalmával kimerült. Egyszerűbben fogalmazva, ez hasonlóan működik, mint amikor egy könyvet vásárol - ha egyszer elolvasta, szabadon eladhatja a példányát bárki másnak (de ha tízszer lefénymásolja, azokat már nem). A gyártónak nincs joga befolyásolni, hogy ön kinek adja el a jogszerűen megvásárolt példányát a jövőben. A szoftverrel ugyanez a helyzet – miután eltávolította az eredeti tulajdonos eszközéről az ő példánya(i)t, szabadon eladható(k) másnak.

További információkért olvassa el A használt szoftverek jogi háttere című cikkünket.

Hogyan lehet bizonyítani a másodlagos szoftver termékek törvényességét?

A másodlagos szoftver termékek tulajdonjogát a kísérő dokumentáció igazolja, amelyet vásárláskor mindig meg kell kapnia. Ezek a dokumentumok olyan információkat tartalmaznak (mint például a szoftver eredetét, a licencszerződés számát, az előző tulajdonos(ok) elállási nyilatkozatát stb.), amelyek bizonyítják, hogy a szoftver tulajdonjogának átruházására vonatkozó valamennyi, jogilag meghatározott követelmény teljesült. Cégünk mindig minden szükséges dokumentációt biztosít, így biztos lehet benne, hogy minden vásárlás tőlünk abszolút kockázatmentes.

Ugyanezt a szoftvert sokkal olcsóbban találtam. Mi a különbség?

Számos másodlagos szoftvereket árusító kereskedő van, akik látszólag a Microsoft termékek legújabb verzióit is rendkívül alacsony áron kínálják. A bökkenő viszont az, hogy ők csak kulcsokat árulnak, nem pedig magát a terméket – ez olyan, mintha Ön csak egy ház kulcsát vásárolnánk meg maga a ház helyett. Ha Ön ezeket a 10-20 eurós termékkulcsokat vásárolja meg, azzal jelentős kockázatnak teszi ki vállalatát, hiszen maga a termékkulcs, de az eladó által kiállított számla sem garantálja se a törvényszerűséget, se pedig annak a szoftver tulajdonjogát, amelyhez ezek a kulcsok tartoznak!

A Forscope-nál csak megbízható forrásból származó, teljes körű, audit-biztos dokumentációval rendelkező termékeket értékesítünk .

A termékeitek átmennek a szoftver auditon?

Igen, át. Ha az Ön vállalatánál vagy szervezeténél auditra kerül sor, Ön köteles bizonyítani, hogy szoftvertermékeit jogszerűen szerezte be – a vásárláskor kapott dokumentáció bemutatásával. Mivel vállalatunk teljes tulajdonjogot igazoló dokumentációt és szükség esetén audit támogatást is nyújt, semmi ok nincs aggodalomra, hogy a tőlünk vásárolt termékek auditja során bármilyen probléma merülne fel. Cégünk már több mint 700 000 szoftver licencet szállított, és még soha nem találkoztunk egyetlen olyan esettel sem, amikor az általunk szállított termékek szoftver auditja során negatív döntés született volna.

Milyen szoftvereket kínáltok?

A Microsoft termékek széles választékát kínáljuk, de más népszerű szoftverek, például az Autodesk örökös licencű termékei is megtalálhatók nálunk. Az általunk forgalmazott Microsoft termékek a mennyiségi (kereskedelmi) licencelési csatornából származnak, így leginkább vállalatok és szervezetek számára alkalmasak. Lehetséges továbbá, hogy olyan szoftvert igényeljen, amely nem szerepel az aktuális kínálatunkban, de mi mindent megteszünk, hogy megszerezzük Önnek.

Miért a mennyiségi (volume) licencelés a legjobb választás a vállalkozásom számára?

A mennyiségi termékek gyors és egyszerű licencelést biztosítanak tetszőleges számú eszköz vagy felhasználó számára. Fő előnyeik a termékek aktiválása minden eszközön egyszerre, mindössze 1 (MAK) kulccsal, továbbá nagyon egyszerű áttelepítés új eszközökre vagy felhasználókra, és szerver- ill. RDS megoldásokkal is kompatibilisek. A központosított kezelés rengeteg időt takarít meg az informatikai részleg számára, és a szoftverhez kiterjedt dokumentáció tartozik, amely más forgalmazási csatornák (OEM, retail) termékeiből gyakran hiányzik. Ráadásul az ár hasonló a retail vagy OEM termékekéhez!

Miért csak 1 kulcs van, amikor ugyanabból a termékből több darabot is vásároltam?

Mert a Microsoft mennyiségi (volume) licencelési csatornából származó szoftvereket nem kell külön-külön aktiválni egyedi termékkulcsokkal. Egy Többszörös aktiválási kulcs (MAK) segítségével egyszerre aktiválhatja az összes megvásárolt terméket. A lehetséges aktiválások száma többszöröse a megvásárolt termékek számának, arra az esetre, ha a vállalatnak például cserélnie kellene hardvereit. Magának a vállalatnak biztosítania kell, hogy a szoftvert ne használják több eszközön, mint amennyi a megvásárolt termékek száma volt.

Előfordulhatnak technikai problémák a másodlagos szoftvertermékekkel?

Ha a szoftvert telepítették, aktiválták és az előírtaknak megfelelően használják, nem indokolt, hogy hirtelen, magától leálljon (pl. deaktiválódjon). Funkcionalitás szempontjából sincs az új és a másodlagos szoftverek között különbség - ugyanarról a szoftvertermékről van szó, amelynek telepítéséhez ugyanazt a forrásfájl használandó.

A technikai funkcionalitás és a szoftver teljesítménye nagymértékben függ a gyártó oldaláról történő változásoktól (kiadott frissítések és javítások), de ami a termék aktiválási állapotát illeti, nincs ok arra, hogy bármilyen probléma merüljön fel. Ha segítségre van szüksége a eshop oldalunkon vásárolt termékek aktiválásához, mi bármilyen szükséges támogatást nyújtunk.

A másodlagos szoftverek kapnak frissítéseket (biztonsági javításokat, módosításokat) a szoftver gyártójától?

Igen, kapnak. A másodlagos szoftvertermékek a gyártó által kiadott összes biztonsági frissítést, módosítást és biztonsági javítást megkapják, az egyes termékek életciklusának megfelelően. Ugyanazokkal a funkciókkal rendelkeznek és ugyanaz a műszakii támogatást kap a gyártó által, legyen az Microsoft vagy bármely más szoftvergyártó. Nincs különbség a tőlünk vásárolt másodlagos szoftverek frissítései és közvetlenül, a szoftvergyártó által értekesített új szoftverek között. Ha bármely gyártó mégis próbál ilyen különbségét tenni, az jogellenes.

Honnan tudom, hogy az általam megvásárolt szoftvert már nem használja annak egyik korábbi tulajdonosa sem?

Ezt egy jogilag kötelező erejű dokumentum biztosítja, amelyben az első tulajdonos (valamint minden más későbbi tulajdonos) kijelenti, hogy a szoftvert a továbbiakban se ő, se más nem használja, azt eltávolították és így számukra használhatatlanná vált. Ezt a dokumentumot minden megvásárolt másodlagos szoftverhez csatolni kell, mivel a szoftver tulajdonjogának jogszerű átruházásához szükséges 4 fő feltétel egyikének teljesítéséhez szükséges. Ezt a dokumentumot mi a vásárláskor az összes többi szükséges dokumentációval együtt biztosítjuk.

Vásárolhatnak másodlagos szoftvertermékeket közintézmények is, például közbeszerzés útján?

Igen, természetesen vásárolhatnak. Semmi sem indokolja, hogy a közintézmények ne vásárolhassanak másodlagos szoftvertermékeket (akár közbeszerzés útján, akár anélkül). Valójában a másodlagos szoftverek vásárlása nagyszerű módja lehet a költségmegtakarításnak, így a közpénzeket a lehető legköltséghatékonyabb módon lehet elkölteni. Ráadásul a másodlagos szoftverek értékesítők számára kötelezően lehetővé kell tenni, hogy részt vehessenek a szoftverek közbeszerzésében, mivel az őket kizáró diszkriminatív feltételek meghatározása ellentétes a nyílt verseny és az egyenlő bánásmód alapelveivel, és ez az egész közbeszerzést rendkívül sebezhetővé teszi, mivel az ilyen tisztességtelen követelmények könnyen fellebbezhetők a bíróságon).

Honnan vásárolják a szoftvertermékeket?

Termékeink vagy közvetlenül olyan vállalatoktól, intézményektől származnak, amelyek nagyobb mennyiségű felesleges szoftvertermékkel rendelkeznek, és szeretnék eladni vagy lecserélni szoftvereiket, valamint számos európai országban működő stabil beszállítóinktól. Minden alkalommal, amikor másodlagos szoftvertermékeket vásárolunk, nagyon alaposan ellenőrizzük a termékek törvényességét és eredetét, valamint megbizonyosodunk arról, hogy minden szükséges dokumentációt tartalmaznak, hogy azt a vásárlás után át tudjuk adni ügyfeleinknek.

Hogyan is néz ki a szoftverfelvásárlási folyamat?

Minden buy-up ügylet úgy kezdődik, hogy egy vállalat vagy szervezet elküldi nekünk az eladni kívánt szoftvertermékek listáját. Miután beszerzési vezetőnk ezt elfogadta, ajánlatot kapnak tőlünk. Ugyanakkor arra kérjük őket, hogy adjanak további információt a szoftvertermékekről, és nyújtsanak át minden szükséges dokumentumot, amely igazolja annak tulajdonjogát. Ezeket a dokumentumokat mindig csatolni kell ahhoz, hogy az átruházás teljesen jogszerű legyen. Szükség esetén a tulajdonjog-átruházás minden lépésében segítjük a vállalatokat, hogy ez a lehető legzökkenőmentesebben menjen. Miután minden dokumentumot összegyűjtöttünk és a szerződést aláírtuk, a vállalat kiállítja a számlát, és leszállítja nekünk a termékeket.

Milyen dokumentumokra van szükségem a szoftver auditokhoz?

Szoftver audit esetén elégséges bizonyítékot kell tudnia szolgáltatni arra vonatkozóan, hogy a felhasznált szoftvertermékek megfelelnek minden jogi követelménynek, és hogy az Ön szervezete a termékek jogos, törvényes tulajdonosa.

A másodlagos szoftverek tulajdonjogát a következők dokumentálják:

  1. Az első beszerző nyilatkozata, amely tartalmazza:

    • A szoftver eltávolításának és a felhasználási jogról való lemondás megerősítését.
    • Az első beszerző azonosítása (ajánlott) és a közte, illetve a szoftver gyártója közötti szerződés száma (kötelező adat).
    • Igazolás arról, hogy a szoftvert először az EU/ EGT piacán értékesítették és forgalmazzák.
    • Az első beszerző nyilatkozata arról, hogy a szoftvert teljes egészében kifizette, és harmadik felek jogai nem terhelik.
    • Igazolás arról, hogy ez egy állandó licenc.
  2. A teljes tulajdonosi lánc listája (adott esetben), valamennyi tulajdonos nyilatkozatával arról, hogy a szoftverterméket eltávolította, és lemondott a termék használati jogáról.

  3. Számla (adóügyi dokumentum) az eladó (pl. Forscope) és a vevő (az Ön szervezete) között.

A kiválasztott terméket kosarába helyeztük.